dimarts, 7 de juny de 2016

Fotofilosofia amb el batxillerat artístic

Què fa?
Anem a preparar entre tots una xicoteta mostra virtual de fotofilosofia que consistirà en proposar als nostres blogs imatges amb preguntes que ens porten a una reflexió col·lectiva que compartirem en xarxa. Estaria bé que parlàrem d'educació i d'educació artístic, amb tot la temàtica és completament lliure.

La qüestió de partida d'aquest projecte seria: 
“Qui s’inventa una pregunta comença a filosofar?”
La següent estaria relacionada amb el tipus d’imatges que hem de seleccionar: 
“Per què tenen tanta força les preguntes quan van acompanyades d’imatges?”
I la darrera pregunta que ens farem tindrà a veure amb la utilitat de la poesia: 

“Si la poesia serveix per a seduir, per a què serveix la fotofilosofia?”


Però abans de continuar aclarim els passos que hem de seguir:

1. Formular el títol  de l’entrada del blog a manera de pregunta, problema, qüestió de candent actualitat.
2. Insertar una imatge o foto original (allò ideal seria que les fotos o les imatges foren vostres. Si no n’hi ha més remei podeu cercar per Internet). També podeu optar per altres formats d'imatge com per exemple les vinyetes, els dibuixos, quadres famosos, etc., però que facen pensar de veritat.

Abans de buscar imatges o pujar-les al blog formula les preguntes i els temes sobre els que t’agradaria parlar. Després busca les imatges per temes i a poder ser en Creative Commons: en FLICKRCC o altra plataforma.


Què és una bona pregunta?
  • És aquella que el fet de voler respondre-la et fa més savi. Acceptes el joc del desafiament intel·lectual d’algú. Tindre un bon espàrring sempre és bo per a començar a pensar.
  • És apetitosa com alguna cosa que desitges molt.
  • La que realment necessites que se’t responga.
  • És com un globus aerostàtic: t’alça per sobre els pensaments del dia a dia.
  • És com unes nines russes: té més preguntes a dins.
  • Et fa qüestionar coses que d’altra manera no t’hauries qüestionat.
  • És com un llagostí: per tal d’arribar al fons cal un procediment
  • És aquella la resposta de la qual no trobaràs al calaix de les respostes.
  • Es aquella que es fa sense pèls a la llengua.
  • És com un mosquit: et posa en alerta.
  • És com una cobra: et sedueix i és perillosa.
  • És com una làmpada: t’encén la ment.
  • És com un voltor: s’alimenta de la veritat.

NOTA: escriu la teua pròpia definició d'allò que consideres una bona pregunta.

Per a què serveix aprendre a fer preguntes?
  • Tasca necessària per aprendre per a la vida.
  • Millora les habilitats per al diàleg i l’aprenentatge dialògic.
  • No es pot aprendre aïlladament, necessites interacció amb algú i per tant fa funcionals els coneixements que vas adquirint.
  • Ens acostuma als desafiaments que la vida ens va plantejant.
  • Inspirar-nos d'antologies de "Mostres de Fotofilosofia 2013"